söndag 29 mars 2009

to be or not to be

Jag älskar att läsa ut böcker. Att få gå till bokhyllan och känna på alla olästa pärmar, läsa en sida ur några olika och till slut välja en. Eller kanske tillåme gå på stan och köpa en sprillans. Betyder det här att jag lever för framtiden istället för i nuet? Den som det visste.

Något som jag däremot vet med säkerhet är att denna vecka har haft sju dagar och jag har umgåtts med Peter sex av dom. Trevligt må jag säga. Mi lajki Stockholm.

Roligt är också att här i Stockholm umgås jag endast med Umebor, bortsett från Alex och ibland Jonas fv Rebecca. I veckan har jag iofs lärt känna två nya trevliga ansikten, Ulrika och Maja. Dock är förstnämnda från Karlstad och den andra från Göteborg (tror jag), så jag kan då rakt inte säga vad jag egentligen tycker om Stockholmare. Jag känner ju faktiskt nästan inga.

Just nu läser jag om Hummelhonung* i alla fall. Ger den revansch från gymnasiet.

*Alltså, jag läser boken Hummelhonung en gång till, jag läser inte om ämnet Hummelhonung. Ifall någon valde att missuppfatta den tvetydiga meningsbyggnaden

5 kommentarer:

frida sa...

alltså jag vill också kunna läsa böcker! Just nu tycker jag det är så förbannat tråkigt och somnar så fort jag sätter mig i fotöljen och öppnar boken. Spelar ingen roll hur "bra" och "underbar" folk säger att boken är, jag orkar läsa en sida änd thats it

Nått boktips?

Kråkan sa...

då borde du läsa en av mina favoriter av erlend loe "naiv. super"

Anonym sa...

Haha, du kan va en tönt. :)

frida sa...

får kolla om den finns på biblan. Borde läsa en bok som heter " böcker för nybörjare"

jag har dock en bok jga läst och älskar, "Momo och kampen om tiden", lätt min bästa bok. LÄS SEN. Fångade den mig fångar den dig

Camilla sa...

Jag läser en bok som heter den hemliga kocken. En bok om livsmedelsindustrin.
Jätteintressant och man behöver bara läsa några sidor åt gången, för den är fullproppad med information som man inte kan smälta i höga doser.

Sofies tips om Naiv Super är bra. Den fick mig att börja läsa :)