lördag 14 november 2009

Dagens drygaste

Jag började denna lördagsmorgon med att bli så sjukt irri och less på en kommentar i Teres blogg. För er som inte vet så är Teres mamma till tvillingarna August och Julian vilka (inte helt oväntat) ofta syns på bild i hennes blogg. I senaste inlägget som handlar om August har någon som kallar sig "Anonym" (man ba åh, originellt!) kommenterat något i stil med "Varför skriver du mest om August och lägger upp fler bilder på honom än Julian. Bara undrar"
Man ba men hjääääääälp människan! Vem orkar skriva en sån sak och vad vill man åstadkomma med det? Teres har svarat nåt lugnt och sansat i stil med "det stämmer inte riktigt" och "jag sysslar inte med millimeterrättvisa". Jag däremot blev så störd att jag blev tvungen att svara det självklara, ungefär så här:
"Det är troligtvis på grund av att Teres ÄLSKAR AUGUST SÅ SJUKT MYCKET MER!"
H e r r e g u u u h, liksom.

Som jag sa igår när jag och Lisa diskuterade varför man bytte ut alla telefonnummer som började på 11 när man bytte från SOS-numret 90 000 till 112. Lisa menade att man borde ju bara behövt byta de som började 112, inte 11562 tex. Vi enades dock till slut om att det var nödvändigt, efter att jag konstaterade att "människor är ju faktiskt dumma i huvet".
Sant, svarade Lisa, och vi bytte till något annat viktigt samtalsämne.

4 kommentarer:

Frida sa...

ja tusan vad folk kan skriva konstigheter. Jag älskar hennes blogg. Och hennes onga. Nog de enda ungarna jag skulle kunna tänka mig ha själv.

Kråkan sa...

haha! gullfrida! KOM HIT JAG DÖR UAN DIG

Teres sa...

den anonyma borde få spöstraff. tack fina sofie för att du är min vita riddare.

Kråkan sa...

Men självklart, Teres! Alltid!
Pusspusspusspusspusspuss