måndag 7 januari 2008

here they come the beautiful ones

Det är som roligt med listor tycker jag. Jag gör alltid packlistor, handlingslistor, att-göra-listor osv. Jag gör även andra lite konstigare listor emellanåt. Jag tänkte dela med mig en utav dom här och nu för den som är intresserad (eller bara inte har så mycket annat för sig).

SAKER SOM GÖR ATT JAG FÅR ONT I MAGEN:

  • Föräldrar som röker medan de styr sin barnvagn (Det kanske inte skadar barnen, men jag blir illa till mods ändå. Röker dom i bilen också? Och inomhus hemma?)
  • Senor (Prat om senor, hela som trasiga, bara ordet sena/senor och framförallt att se en sena!)
  • Att gå till jobbet ibland
  • Ensamma pensionärer (Kanske bor deras släktingar långt bort eller så har dom inte varit snäll mot sina barn under sina friska år och nu får payback genom ensamhet. Men alltför ofta tror jag bara att många inte tycker sig ha tid för de sina)
  • Att vara sen (Jag har börjat komma sent alltför ofta nuförtiden. Men oftast bara till människor som a l l t i d är i tid. Det är jättejobbigt, även om det bara är fem minuter.)
  • "Lilja 4-ever"

1 kommentar:

Anonym sa...

nu är jag på g...