torsdag 6 december 2007

Behörighet

Igår kväll upptcäkte jag att jag har behörighet för att läsa å psykologprogrammet. Yes! Det som fattas är dock betygen...men jag har en plan. Jag tänker skriva högskoleprovet och förhppningsvis efter ett par gånger fixa 2,0. Lyckas jag inte med det så får jag se till att fortsätta arbeta och skaffa mig fem års arbteslivserfarenhet, vilket ger 0,5p (jag vet itne ens om man räknar i poäng men..). OM jag har förstått saken rätt så ska jag väl bara behöva skriva 1,5 på provet då? Men det känns bra. Det känns som att jag har en framtidsplan, men att jag ändå kommer ha några år på mig att mogna inför den planen :)

Idag var jag även på vårdcentralen. Pricktest. Jaha, allergi mot björk, gräs, katt och hund. Hurra! Från björken får jag också allergi mot äpple och päron. Jäkla skit.

Inga kommentarer: