tisdag 23 oktober 2007

Grannsämja

Vi har som bra grannsämja här på Storåvägen 16.
På Ön.
Vi bor ungefär 2,5 meter ifrån varandra, men ibland nöjer vi oss med msn. Ibland knackar vi på och sitter på varandras sängar och pratar ut lite lätt om livets svårigheter. Eller toapapper.
Jag brukar hälsa på henne på arbetet i Kungspassagen när jag driver för mig själv på stan. Ibland pratar vi några minuter, men ibland går jag inte ens in för hon är mitt uppe i att hjälpa en kund eller två. Vi delar även brevlåda, så ibland hittar man dubbla exemplar av Elle när man går efter posten.
Dusch delar vi också. Jag är alltid lite avundsjuk på hennes lyxiga duschkräm, men å andra sidan så har jag dyra frisörschampon!

Summan av kardemumman blir i alla fall att jag gillar min granne!

1 kommentar:

physalis sa...

Och jag gillar dig!
Men nu har jag också köpt en dyr hårinpackning efter mitt frisörbesök su nu kan vi hårproduktsbattla.