tisdag 18 maj 2010

Killer bird




I söndags berättade Patrik om den livsfarliga fågeln Kasuaren. Vilken skräck!
Kasuaren lever på Nya Guinea och Nordöstra Australien. Denna fågel kan springa upptill 50km/h, hopppa upp till 1,5 meter och är livsfarlig, ja - LIVSFARLIG! Förutom att den är stor och svinsnabb så har den en dolkliknande mittenklo på varje fot som är TOLV CENTIMETER LÅNG. Hjälp mä, liksom. När den är hotad hoppar den och sparkar med sina apstarka ben och kan då döda eller svårt skada en människa.
SOM OM JAG INTE VA RÄDD FÖR FÅGLAR REDAN INNAN!!!!!1


Källa: Wiki
Bilder: Random google

8 kommentarer:

Josefin sa...

ÅH NEJ! Den ser asläskig ut. Och jag som redan är rädd för ALLA fåglar!!!

Josefin sa...

(särskilt skator och påfåglar. och nu även detta monster)

Pete sa...

<3 Cowboysarhatt

Unknown sa...

Hur kan jag ha missat den? Tack för att du öppnade mina ögon!

Amanda sa...

hahahahaha!! tänk att få den där i fläkten, så sjuuukt jobbigt!

Kråkan sa...

Josse: MEN ELLER HUUUUUUR

Kkristin: de va så lite

Amanda: Ja vad i hela friden skulle man göra då? Då skulle man bli tvungen att skjuta den och bli djurmördare, haha

Amanda sa...

Alltså om den bestämmer sig för att husera i min fläkt kommer jag att flytta. Jag blir hemlös men det är värt det. Bättre fly än illa fäkta.

Kråkan sa...

Amen faktiskt! Den är nog det mest fruktansvärda jag sett!!!!!