torsdag 20 maj 2010

Bubbelonsdag

Igår hände nåt sjukt oväntat, men festligt. Jag låg i lilla parken här breve och kurerade förkylningen med värme och sol när en kvinna (klockan var ca 16), lik Maud Olofsson till utseendet, kom och fällde upp en lyxversion av en Brassestol. En sån där med ölhållarfickor på armstöden, ni vet. Det i sig var kanske inte sjukt konstigt, men plötsligt plockar hon upp en champagneflaska, korkar upp och häller upp i en plastmugg. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tänka. En människa - ensam - kl 16 på eftermiddagen - en onsdag - i en park - med en plastmugg. Och en Brassestol.
Jag gissar att hon tänkte vardagslyx

4 kommentarer:

Mirijam sa...

Jag diggar den där Maud Olofsson :D

B sa...

Hahahaha! Underbart! Så skall jag också göra när jag blir stor.

Lina sa...

Så kan vi göra du och jag, fast bara du såklart, när jag kommer till Stockholm. :D

Kråkan sa...

Jag instämmer med alla föregående talare :D