tisdag 25 maj 2010

Happy joy läsliv

Här gåre undan med bloggningen, pass på!

I flera månader har min längtan efter att läsa varit enorm. När jag varit på jobbet, tränat, åkt tunnelbana, hängt på café osv har jag för det mesta tänkt och längtat efter att få sätta mig nånstans och bara läsa läsa läsa i flera timmar. Men så fort jag satt mig ner för att göra just detta har jag blivit trött efter några sidor och somnat. Värt? Nej! Jag konstaterade att det nog berodde på min allmänna trötthet pga allergipillerna jag äter för pollen. Jag har deppat över detta ett tag, men nu har vinden vänt! Senaste veckorna har jag plöjt igenom följande böcker (varav två på tre dagar)

Bra gift - Doris Lessing
Jag vill inte dö jag vill bara inte leva - Ann Heberlein
Bönbok för en vän - Joan Didion

Jag gillade samtliga, men tyckte bitvis att Heberleins bok var lite väl utelämnade, jag kände mig nästan obekväm. Inte för hennes skull, men för hennes familj.

Nu har jag i alla fall äntligen skaffat mig ett lånekort för Stockholm och fortsatt min litterära resa via Stig Larsson (observera, inte Stieg ) och Nyår. Än så länge verkar den hålla vad den (andra) lovat.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ja! Nyår är den bästa Stig Larsson boken, jag blev helt frälst!