torsdag 17 december 2009

True Sad Story

Jag gick till skomakarn med mina älsklingskängor igår. Samtalet gick lite ungefär så här:

Skomakarn: Hm, det här kan nog bli lite dyrt. Att bara fixa dragkedja 190 kr
Jag: Ojdå..
S: Mm. Dessutom tror jag inte att det går att laga hålen helt
J: (panik) Va? Men, vadå?! Kan man inte limma eller nåt, vad som helst, det behöver inte ens bli snyggt!
S: Nja, inget som håller. (förebrående) Du har gått några kilometer för långt med dom
J: ... (skäms)


Summan av kardemumman (eller slitningarna på skorna) hamnade iaf på ca 550 kr. Så frågan är - ska man lägga en halvtusing på ett par skor som inte ens blir helt lagade?
Mamma säger Ja, är det älsklingsskorna så kanske...
Petrus säger Nej Sofie. När skor går sönder köper man nya

VAD GÖRA?!
Sad true story of my life

4 kommentarer:

skrot sa...

Vilka skor är det?

Och hur mycket pengar är det i förhållande till mängden pengar på banken?
Om du inte kan äta mer denna månad om du lagar dem - vänta/köp nya billigare

Om det är en summa du lätt bränner på krogen en onsdag - Laga/köp nya dyra som håller ;)

Kråkan sa...

Haha! Om jag inte lagar dom måste jag köpa nya, vilket blir typ det dubbla som att laga. Moment 22? Okej, inte riktigt. Men nästan, hehe

Ps. Dom var dyra när jag köpte dom, men har inte skött dom som man bör. Det är mina svarta kängor som är lite spetsiga, om du vet?

gotteochvi♥ sa...

oh no!

Mirijam sa...

Dina skor är hejdundrande nice! Men jag håller helt fullkomligt med Petrus, och detta säger jag med gott samvete även om jag själv går runt i mina trasiga stövlar ;)