fredag 18 december 2009

Den requestade sista-minuten-önskelistan

Musik
Keith Jarrett - Köln Concert

Böcker
Storm över Frankrike - Irène Némirovsky

Extremt högt och otroligt nära - Jonathan Safran Foer

Expedition L eller Fakta om Finland - Erlend Loe

Pölsan - Torgny Lindgren

Hjärtdjur eller Andningsgunga - Herta Müller

En fläkt av stormen - Doris Lessing

Sen kommer jag faktiskt inte på nåt mer förutom sånt som är jättedyrt, typ en bostadsrätt. Gärna på söder, takvåning, etage och balkong i söderläge. Tänk på saken, ok?

6 kommentarer:

Fred sa...

Trevlig boklista! Har själv nyköpt Pölsan men ej hunnit läsa den än. Storm över Frankrike har legat länge i min önskelista på bokus, men den har aldrig blivit beställd då den nu mer ej finns tillgänglig som hard cover. Doris Lessing är ju också en trevlig författare, läser hennes Ljuvaste dröm just nu...

Kråkan sa...

ljuvaste dröm har jag inte läst, dock tycker jag du ska läsa femte barnet om du inte redan gjort!
har du förresten läst hummelhonung? det är min (hittills) bästa torgny.

Lina sa...

Typ kanske att får ledigt både på julafton och nyår?

Fred sa...

Femte barnet har jag läst redan.
Nej, har inte läst Hummelhonung. Om jag ska vara ärlig så har jag bara läst en bok av Torgny än så länge och det var Norrlands Akvavit.

Kråkan sa...

Då är hummelhonung ett måste i jul!

Fred sa...

Aha... Då drar jag med den över jul då!