tisdag 21 april 2009

Bokmal, c'est la vie!

Sedan jag kom till Stockholm har jag läst ut följande böcker

Nancy - Elsie Johansson
Hummelhonung - Torgny Lindgren (För andra gången)
Tio små negerpojkar - Agatha Christie
Ett nytt land utanför mitt fönster - Theodor Kallifatides
För att lämna röstmeddelande tryck stjärna - Bodil Malmsten
Ensamhetens vin - Irène Némirovsky

Just nu är det självaste Selmas tur. Alltså Lagerlöf - En herrgårdssägen. 

Jag har för övrigt blivit lite som ett bibliotek. Eller inte jag, min bokhylla så klart. Bara förra veckan lånade jag ut böcker till tre personer. Veckan innan det två stycken till Lisa och nu till veckan ska ännu en person invigas. Jag älskar verkligen att dela med mig av mina bästa och finaste titlar. Man behöver inte gilla allt jag gillar, men jag har inte så värst mycket förståelse för dom som inte gör det. Hihi. Ba kom och låna!

Inga kommentarer: