söndag 26 april 2009

and that's why you never throw away your puk-kod

Det uppstår ett problem när man slagit fel pin-kod tre gånger på mobilen. Den blir låst. För att låsa upp behöver man en puk-kod. Denna kod kan man lätt återfå via sin personliga sida på telia.se - OM man kommer ihåg sitt lösenord. Här kan nu ett andra problem uppstå. Efter tre försök med felaktigt lösenord spärras även ens personliga sida i två timmar. Då kan man dock få ett nytt lösenord via sms. TADAAA! Här uppstår alltså ett tredje problem: det är ju väldigt svårt att få ett sms till ett spärrat simkort. Rent utsagt omöjligt. 

JAG HATAR PIN-KODER!
JAG HATAR PUK-KODER ÄNNU MER!
JAG HATAR MIN EGEN KLANTIGHET MEST!

5 kommentarer:

evelina sa...

haha. stackars dig!! hur lyckades du??!

Kråkan sa...

jag lyckades helt enkelt inte komma ihåg min pin-kod efter bion igår. hur kan man glömma den liksom?!

Tess sa...

Det är så skönt att ngn kan sätta ord på hur det faktiskt är! Hoppas allt är bra med dig i fjållträsk! Jag väntar ff på bilderna på E du tog hemma hos oss..kram

Gaffa sa...

drygt. Värsta moment 22 ju!

livsnjuterskan sa...

Hahaha jag dör! Lätt hänt! Låt gå! Pass på! Ler!