söndag 4 januari 2009

året var tjugohundraåtta

Ära vare gud i höjden, detta har jag snott av Martina! (Oj, det rimmade inte)


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Ja, absolut! Spelade guitar hero, åkte på en medelhavskryssning, förlovade mig, köpte en julgran, åkte long board, hade en namngiven roll i en film


2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år? 
Jag har slutat med nyårslöften

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Teres och David. Även Petrus syster Elin 

4. Dog någon som stod dig nära? 
Nej, men fina mormor dog i november -07

5. Vilka länder besökte du? 
Spanien, Frankrike, Italien, Tunisien och Korsika. Visst är Korsika ett eget land förresten?

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? 
Ett roligt jobb

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför? 
5/4, förlovningsdagen

8. Vad var din största framgång 2008? 
framgång? eh, kanske vår stora fina lägenhet. Eller besiktningen av Pärlan

9. Största misstaget? 
att jag inte sålde Pärlan innan det blev vinter

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Jag hade hosta i ca sex veckor, men annars...justja, typ sjuttio förkylningar också!

11. Bästa köpet? 
SOFFAN!

12. Vad spenderade du mest pengar på? 
gissningsvis kläder eller inredningsprylar

15. Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Massor av saker, tex coldplay, cat power, emeliés umeåperiod då alla andra vänner flydde Umeå

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008? 
Charity case - Gnarls Barkley, 


17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Hm, delvis var jag ledsnare förra vintern

18. Vad önskar du att du gjort mer? 
jag önskar förtvivlat att jag hade styrt lite kondition och muskler

19. Vad önskar du att du gjort mindre? 
ätit dåligt

20. Hur tillbringade du julen? 
med min familj och petrus. även lite på jobbet

23. Hur många one night stands? 
nada

24. Favoritprogram på TV? 
dool

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? 
haha ja. eller kanske inte hatar. bara känner avsky inför

26. Bästa boken du läste i år? 
det måste nog vara hey dolly. eller priset på vatten i Finistère

27. Största musikaliska upptäckten? 
jag återupptäckte dire straits

28. Något du önskade dig och fick? 
en fet lägenhet och en massörutbildning. och parfymen 

29. Något du önskade dig men inte fick? 
en lägenhet i stockholm och ett roligt jobb

30. Årets bästa film? 
jag tycker inte om att se nya filmer. jag vill hellre se gamla favoriter som jag vet inte gör mig besviken

31. Vad gjorde du på din födelsedag 2008? Hur många år fyllde du? 
Tjugotvå. Jag kan ha jobbat

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
säkert

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? 
splittrad

34. Vad fick dig att må bra? 
min semester

35. Vilken kändis var du mest sugen på? 
troligtvis jude law. eller natalie portman. eller chris martin. eller cj cregg

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? 
alla i west wing

37. Vem saknade du? 
mest Erika när hon flyttade till Stockholm

38. De bästa nya människorna du träffade? 
Camilla på mitt jobb och Alexandra. Plus gänget i west wing

39. En värdefull läxa du lärt dig i år? 
jag borde inte latat mig på gymnasiet


40. Citera en sångtext som summerar ditt år: 
money for nothing and the chicks for free
höhö


Inga kommentarer: