söndag 18 januari 2009

Jag antar att jag får fortsätta vara en medelmåtta resten av mitt liv då

Det känns ju faktiskt helt sanslöst drygt att veta att det vore bättre om jag skrivit IG i flera ämnen som jag fick VG i gymnasiet. För då skulle jag kunna få läsa upp dom och komma in på psykologprogrammet. Som det ser ut nu är mitt snitt på strax över 16, men det behöver vara på strax över 19. ÅT HELVETE JAG BLIR VÄL SJUKSKÖTERSKA DÅ*


*(OBS! Jag tycker absolut inget dåligt om sjuksköterskor, det är ett fantastiskt viktigt och ärofullt yrke. Minst lika viktigt som läkaryrket. Men jag vill inte jobba som det. Men det skulle vara lättare att bli det.)

Dagens råd:

- Ge allt på gymnasiet eller strunta i det. Va ingen medelmåtta
- Att vara ordentlig, upstyrd och ansvarsfull har man aldrig något för. Bättra att vara gapig, besvärlig och obekväm. Du kommer undan med allt ändå
- Om du kör slut på dig själv genom att alltid ställa upp på jobbet och prestera på topp och göra chefen nöjd, så kommer ändå ingen tacka dig när du blir sjukskriven

HAPY GO LUCKY!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör högskoleprovet då. Det måste ju helt klart vara ett alternativ, kolla hur det går innan man ger upp iaf lixom :)

Kråkan sa...

jag har provat högskoleprovet och hm, det var ignet för mig :P så mkt matte. jag är så dålig på matte!