onsdag 18 augusti 2010

happy joy high coast, best coast

Petrus och jag hann som tidigare nämnt med en liten husvagnssemster under mina tre veckor i Umeå. Vi åkte till Höga Kusten och it was great fun. Iofs så var himlen grå under exakt hela tiden och det regnade ganska mycket. Men vi hade det som gött ändå. En kväll regnade det dock så mycket att vi inte kunde lyssna på sommar i P1. Regnljudet på husvagnstaket överröstade iPadens högtalare. Vid såna tillfällen får man lösa korsord istället.
Andra saker vi gjorde på husvagnssemstern:

åt rökt sik
plockade hallon
gick på hällor
åt sikfilé
såg en måsunge som inte kunde flyga. den störtade som ett jas ner i vattnet en gång, det var roligt att se
ramlade och slog min rumpa på hala hällor
löste korsord
åkte till höga kustenbron
pratade med tyskar

Jag känner mig numer som en större människa efter att ha kört med husvagn. Det är inte helt lätt och lite nervigt i början. Men det gick ju faktiskt som en dans (förutom en eller två rondellkörningar) och vi såg Natte och Marko på vägen. Vi såg också (och kastade sten på) en svart gädda i en sjö. Vi tog inga snygga hipstamatic-foton, bara en massa bilder med storkameran som jag inte har tillgång till nu. Men jag kan med glädje visa Petrus på badbryggan i sjön med den svarta gäddan i som vi kastade sten på


Snygg_kille_82

Inga kommentarer: