söndag 4 juli 2010

Livets dryck

Under några veckor i maj drack jag väldigt mycket Champis. Det började en dag när Trocaderon var slut på Konsum. Jag drack och drack och drack och började tänka för mig själv i mitt stille sinna att kanske - bara kanske - var även Portello värdig namnet livets dryck. Till slut började jag även säga detta högt till Petrus. Han var inte helt oäven inför det faktum att Trocaderon kanske mött sin överkvinna (oj svårt feministiskt statement? Kanske tycker jag bara att min Trocadero är kvinnlig?). Men så kom dagen, beviset för att jag hade fel. Champis går I N T E att dricka varm och avslagen - jag upprepar - inte att dricka varm och avslagen!

Snipp snapp snut så var världsordningen återställd - Trocadero är och förblir Livets Dryck!

2 kommentarer:

elsa sa...

Men att du ens vågar skriva detta! De är ju inte ens på samma planet.

Livets drycker är kaffe, vin och trocadero.

Kråkan sa...

Jag är modig Elsa, MODIG.

Och överkvinna var ju lite och ta i, skulle kanske skrivit jämlike