lördag 5 september 2009

Jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

Ikväll såg vi Håkan på Gröna Lund. Natte, Peter och jag.
Jag mindes för många år sedan en kille som kunde den snabba textraden i Kom igen Lena. Den delen där han snubblar fram på orden, och sjunger nåt i stil med "Jazzhuset är fullt av trix å coca cola-chicks å kicks", som jag aldrig orkat lära mig. Jag minns inte vem han var eller hur vi kände varandra men jag minns att vi dansade, det var på Scharinska och att jag skrattade när han sjöng med.
Trots att jag inte minns ifall jag var kär i honom eller han i mig eller båda i varandra eller om vi alls var kära eller vad som hände sen, tycker jag att det är ett väldigt fint minne.

2 kommentarer:

Camilla sa...

nu tänkte jag direkt att det var peter möller för han kunde den och han är ju dansant och fin och så. Var det han?

Hej Sofie föresten =)

Kråkan sa...

Haha nej, jag vet nog inte ens vem denna peter är, eller jag känner igen namnet. Men tack för tipset!

Hej Camilla, vilken Camilla är du förresten? G? :)