måndag 12 november 2007

Herreminje! (Herre-min-ge)

Jaha, så gåre alltså när gammnuckan ska ut på galej en lördagkväll i stan, efter att hon helg efter helg stannat hemma med sina serier och sin dator. Det blir kreejsy bananas! Oja.

Men vad kan man förvänta sig efter att man powernapat mellan 18-20 och vaknar av att grannen åker iväg på festen man själv borde åka på? Jo, då får man ju ta och tupera håret (så det inte syns att det är skitigt och man slipper duscha), slänga ihop en tallrik havregrynsgröt i micron (för att man sov istället för att laga middag) och sen ta bilen till festen. Lägg sen till en vinflarra och bju'bål på det, då blire askalas utan dess like. 

Pete trodde inte att jag skulle kunna ta mig på hans mors födelsedagskalas på söndagen men  vet ni vad? Jag mådde som en prinsessa (näst intill) när jag vaknade halv två. Vem hade kunnat ana?

:) 

Ps. Jag körde inte bilen därifrån. Jag gjorde som vuxna: körde till festen och promenerade för att hämta den dagen efter. (Okej, jag faktiskt skjuts av svägerskan ;) )

Inga kommentarer: