tisdag 6 november 2007

Chokladbollar

Nu har jag bakat chokladbollar, jag passade på innan pärlsockret tog slut.
Dock hade jag inget kokt kallt kaffe såsomjag trodde, så dom blev inte sådär supergoda. Men dom är i alla fall ett alternativ till den enformiga pärlsockret.

När jag bakade åt jag även lite vanillinsocker, eller vaniljsocker, det var väldigt gott det med. Också nåt som man inte fick göra när man var liten. Tyvärr är det lite för gott (läs "sött") för att det ska gå att ätas i samma mängder som pärlsocker. Vanillinsockret blir kvar på skafferifyllan och imrogon måste jag köpa mer havregryn. Jag har ju börjat äta gröt.
Havregrynsgröt och drottningsylt passar inte så bra ihop.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, du har det inte lätt.. ska jag skicka lite kaffe och pärlsocker?

Kråkan sa...

ja, men tyvärr är de lite sent nu. bollarna är färdiggjorda och halvuppätna :P