torsdag 23 augusti 2007

Första dagen i Prag

Forutom försovningen i morse har vi haft flyt hela dagen och nu är vi alltså i Prag. Vi kom till stationen i Berlin imorse vid tio och fick veta att det gick ett tåg till Prag redan kvart i elva där det fanns plats. Vi valde att chansa och inte boka utan bara hoppa på och leta lediga platser för att spara en sisådär trettiofem kronor :) Hur som haver hade vi sån tur att vi fick två platser vid ett bord som vi fick behålla under hela resan ner till Prag. Även så hamnade vi bredvid två trevliga tyskar som var på väg ner till en stad de inte visste vad den hette lite längre ner i Tjeckien. Väl framme i Prag började vi vandra till fots mot motellet Petrus bodde här förra gången han avr i stan och turligt nog fanns det plats, för det var en bit och gå och jag hade nog inte orkat mycket längre :) Det sjukaste av allt var att vi fick exakt samma sängar som Petrus och Jacob fick förra året! Hur stor är chansen? Haha typ en på hundra, men ändå :P

Efter incheckningen och så gick vi direkt på jakt efetr en restaurang. Det var otroligt varmt så vi promenerade i shorts, linne och solbrillor. Bara efter en liten stund efter att jag utbrustit på uteserveringen att "jag älskar när det är så varmtatt man akn sitta i shorts på kvällen" börjar det ösregna med tillhörande åska och blixtar. Vi suckade lite och bestämde oss för att ta in några festliga drinkar för inga pengar i väntan på att regnet skulle dra förbi. Well, det ahr dte fortfaradn eitne gjort. Det hela slutade med att jag kom på att vi skulle be om två stora sopsäckar från restaurangen. Sagt och gjort så gick vi glada därifrån med varsin nydesignad ljusblåblå regnkappa i plast med en skrattande och vinkande personal bakom oss.
Jag gillar Prag!

Imorgon är en ny dag och vem vet vad som sker. Finns ju en hel uppsjö med möjligheter i alla fall. Finns några spännande affärer jag skulle vilja utforska men även katedraler och slott och sånt. Skulle även vilja hinna med ett gammalt koncentrationsläger. Det känns ganska viktigt faktiskt. Lite viktigare än ett slott...fast slott är väldigt fina :) OCh mindre sorgliga...well, vi får se! Har iaf bokat för minst två nätter här. Bara typ framtiden vet hur vi ska hinna med det vi planerat. Jag känner att Rom hänger löst, men vi ser väl helt enkelt. Ödet får bestämma, eller nåt :P

Imorgon är som sagt en ny dag, med frukost på Savoy.
Puss!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Heeeej! Ni verkar ha det riktigt trevligt :)
Jag hoppas verkligen Petrus hade kameran beredd och tog kort på era nydesignade ljusblåblå regnkappaor ;)

Puss&kram

Anonym sa...

Hej på er!
Ni verkar ju ha det bara bra. Kul! Här hemma är det väl inte fullt så kul och fantastiskt mycket att upptäcka..........Nå, Ersboda är ju mångkulturellt så lite input får jag ju på jobbet :)Puss på er och så den vanliga mamma-förmaningen - Va rädd om er annars....

Flugan sa...

Fan va nice ni verkar ha det, själv så laddar vi för att ha sprit fest i morgon! det ska bli så kul.

Anonym sa...

Hej hej, trevligt att höra att allt e bra! sitter på jobbet och håller på att hungra ihjäl... Jag och Mackan skickar massa kramar. Måste få mat i magen.. hörs snart igen.

Anonym sa...

Hej systeryster! Vad kul du verkar ha det!½ trålkigt det där med petrus telefoner! :( Saknar dig /Lina