måndag 20 augusti 2007

So long!

Tjabba tjena hallå! Nu åker vi. Matilda kommer och kör oss til flyget om cirka en halvtimma. Shit! Det känns himla spännande, men jag är trött som en gnu för det blev en sen kväll. Men väskorna blev packade och vi konstaterade att dom faktiskt kommer att kunna bäras också :)
Frågan är nu bara vad vi glömt, men det kan knappast vara nåt livsviktigt såsåm pass pengar och biljetter för dom är dubbelcheckade already.
Jaha. nu då? Då gäller det bara att vänta in Matilda. Det jag är som mest peppad på just nu är nattåget vi ska åka till Berlin ikväll. Jag har aldrig sovit (liggandes i en säng) på ett tåg förr så det blir nog mysigt skulle jag tro. De här blir allt ett äventyr att minnas!

Jag kan även berätta om ett äventyr vi var med om i förrgår. Vi hade varit och städat ur gamla lägenheten på Sofiehemsvägen och hade tagit hissen ner med några kartonger till bilen. Vi släppte av pappa på bottenvåningen och jag och Petrus skulle fortsätta ner till källaren. Då stannade hissen plötsligt mitt mellan våningarna. Jaha, frågade vi oss själva, vad gör man nu då? Som tur var anlände en hisskille just i det ögonblicket, för det hade varit nå vajsing med hissen hela dagen, och han öppnade upp dörrarna så vi kunde klättra upp och ut ur den.
Nu blev ju de hela väldigt odramatiskt, men det låter rätt spännande om man skippar några detaljer och bara berättar att "vi fastnade i en hiss i förrgår". Punkt. Eller kanske u t r o p s t e c k e n !

Jaja, nu har jag snackat tillräckligt med skit för idag. Hoppas ni blir några stycken som följer vårt äventyr via internet. Ni kan ju lämna lite kommentarer då och då så blir vi glada :)
På återseende!

1 kommentar:

Flugan sa...

Följer er resa med spänning!

http://johan.grubblar.nu