fredag 15 maj 2009

NYKTER NAGELBITARE FICK ÅTERFALL


Jag har ju som (kanske) bekant bitit på naglarna i sisådär hela livet. Haft uppehåll under kortare eller längre perioder, men alltid fallit tillbaka. Inget har funkat.  
Inte stopp&väx,
inte morot,
inte piska.
Men så hände något under det senaste året. Jag ba slutade bita och sen dess har mina naglar vuxit och frodats som ogräs. Jag har för första gången på väldigt väldigt många år behövt klippa mina naglar och jag älskar't! 
Men så igår hände något. Det började med att rumnaglern gick av så att jag började jämna till den med tänderna. Det är som okej, det får man göra. Men sen - helt utan anlending - bet jag plötsligt ner lillfingret. HALLÅ VARFÖR DÅ?! 
Nu jävlar blir det nerfilning och lackning av samtliga naglar så detta horribla icket kan upprepas.

Inga kommentarer: