fredag 6 juni 2008

Fjärde dagen

Neapel. Jag fattar inte att folket överlever en dag i den här trafiken.

Hursomhelst. Idag är fredag, fjärde dagen på kryssningen och vi är åter i Europa efter en sväng i Tunisien. På den tredje dagen var första gången jag tänkte på jobbet. Och det jag tänkte då var att det var första gången jag tänkte på jobbet. Andra gången var då jag tänkte att jag skulle skriva det i min blogg och slutligen idag, nu när jag skriver detta på ett internetcafé på en smal sidogatan, var alltså tredje gången. Det räcker gott och väl! Nu ska jag inte tänka jobb mer förrän jag kommer hem.

Den tredje dagen var också den första dagen som jag brände mig i solen. Det var även den dagen då mina cravings efter ostkrokar blev för stora. Ett paket svindyra pringles från båtkiosken fick dämpa suget, men jag är inte riktigt tillfredsställd.

Jag ser i alla fall fram emot inflyttnignsfesten! DU är bjuden och DU får ta med vänner.

Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

ni verkar njuta! ska bli kul att höra mer om resan och förhoppningsvis en dag få sen en massa snygga bilder. yess! dock är det tråkigt att vi inte får komma och festa in er nya lägga. det hade vart kul att se den. jobbet kallar dock! puss så länge!