torsdag 1 september 2011

Univärsitätstjej_86

Jag började skolan i måndags. U n i v ä r s i t e t ä h . Det är ganska roligt. Men också ganska mycket läskigt med tanke på att jag inte har gått i skolan på en sisådär fem och ett halvt år. Eh...
I alla fall - idag hittade jag en ny kompis! Så himla fint. Jag har som hållit mig på min kant, lite skrämd av alla peppade människor. Typ såna som tog studenten i våras och är unga och glada och har köpt all kurslitteratur redan. Men idag tyckte jag att tjejen jag satt bredvid var så söt så jag rentav småpratade lite med henne och det slutade med att vi promenerade tillsammans in till stan. Frida är hennes namn - ett mycket bra namn tycker jag. Och så är hon liten som min bror men känns som minst lika gammal som Mirijam! (Obs skämt! Mirijam är bara ett år äldre än min bror.) I alla fall - igen - min skola är skiiitfin. Inte så där ful som resten av su (=sthlm univärsität) och det känns ungefär som att man går nåt slags lyxigt college i England eller USA. True story.

3 kommentarer:

Mirijam sa...

Hahaha!

Frida fo real sa...

Jasså nu är man utbytt! (hähä)

Kråkan sa...

haha never in my life honey pumpkin!