lördag 5 februari 2011

Kvinnan som mötte en hund


Jag läser Kvinnan som mötte en hund. Den är skitjobbig. Alltså inte tungläst utan mer jobbig för att det är så tungt och så fel och så mycket ångest för huvudkaraktären. Åh. Inte så roligt! Är inte ens säker på att det blir ett lyckligt slut. Det är väl dom bästa böckerna - och filmerna med för den delen - dom som inte slutar så som man vill, lyckligt.

Frexten, vill ni läsa en annan jäääävligt jobbig bok så läs Det femte barnet av Doris Lessing. Så jäääääääääääävla jobbig!

3 kommentarer:

Frida sa...

jag hatar filmer och böcker som inte slutar lyckligt. Typ som Romeo & juliet, sjukt ovärt! bah

Mirijamo! sa...

Elsie Johanssons böcker slutar ju faan alltid skit! Usch, vad negativ jag va nu, och okej, de jag har läst var bra...så kanske att jag blev Lite sugen på att även läsa denna. Jag blev mycket sugen...vart finns köpa? :*

Kråkan sa...

Haha nancy-böckerna slutar väl inte skit? Bara för att det händer en del skit under historiens gång :)
Kanske på bokus eller nåt? Jag köpte min på loppis