fredag 4 februari 2011

"Allt är ju inte vackert precis"

I soffan framför tv:n på jobbet. Vi tittar på Let's dance som öppnar med en kort danssekvens med domarna, dom dansar samba

Jag: Oj, tänk om man kunde dansa så
(Älsklings)Tant: Jo visst, men inte är det vackert

Vidare skrattade vi lite åt minimala fladdriga klänningar i galna färger och citat nummer två kom till då vi fick se programledarna Jessica Almenäs och David Hellenius: "Vad är det för gammal tant han fått tag på?"

Det blir lite extra roligt då damen i fråga är inte nån outspoken "galen" tant som säger allt hon tänker. Nej, hon tar inte plats, gillar inte att vara i centrum, reser sig från in stol fastän du är 70 år yngre än henne, vill aldrig vara till besvär och klär sig i svart, vitt och blått. Men när det bara är hon och jag kommer hon fram, älsklingen min! Och nej, ingen bild här heller. Man får ju inte fota på mitt jobb, även om man inget hellre vill för dom är så hiiiimla söta!

2 kommentarer:

Mirijam sa...

Åh vad jag hade velat vara där!! Så himla skönt!

Kråkan sa...

Hon är underbar! Och jag är beredd att hålla med henne!