måndag 24 augusti 2009

can't live if living is without you/food

Jag är fattig och hungrig, en dålig kombination. När jag säger fattig menar jag verkligen f a t t i g . När man är så fattig som jag kan man dock känna att guuu va skönt att jag har en sambo som inte är fattig och kan köpa mat till mig. Ja, jag skulle alltså kunna tänka så, men det finns ett litet problem, mannen befinner sig 60 mil norrut. Dålig stämning skulle man kunna tycka.
Jag öppnar kylskåpsdörren och inspekterar (för hundrade gången) i förhoppning att finna något spännande ätbart som inte fanns någon av de tidigare 99 gångerna. But still finns bara saker som sylt, ketchup, filmrullar, smör, kaviar och leverpastej. Vem fan vill äta leverpastej liksom? Inte jag i alla fall. Iofs finns ju också the real cheese baby, men vad hjälper det?
Jag hoppas innerligt att nästa gång jag öppnar skall där finns ägg, keso, matlagsningsgrädde, mjölk, juice och kankse lite halloumi. Den som lever får se!

Inga kommentarer: