tisdag 29 april 2008

i want you rockin' back inside my heart

Jag lyssnar på Dire Straits i väntan på Soundtracket från Twin Peaks (fick ett sjukt nostalgiskt sug efter serien igår). "Walk of life", det var en av mina favvolåtar när jag var liten. Tillsammans med Sinead O'Connors "Nothing compares to you" ('nassing kom häst', sjöng jag) och "crocodile rock" med Sir Elton John. Livet var enkelt då, när man hade typ tre favvolåtar och ens pappa hade världens bästa musiksmak.

Anekdot: När jag just hade köpt Pärlan hade hon ingen stereo, så i väntan på att jag skulle få tummen ur och inhandla en cd-spelare lånade jag fars gamla kasettradio vid namn Knutsson. Den var sjukt snygg och i den spelade jag Dires Straits-kasetten rec:ad från en LP och mammas gamla inspelade band med Trackslistan från -84, -85 och -86, när jag med nyvunnen frihet körde min alldeles egna bil mellan hemorten och stan'. Jävlar vad vuxen jag var.

Inga kommentarer: