måndag 24 mars 2008

Lady Lovelylocks

Precis innan jag somnade i lördags natt, efter ravet, tittade jag på mina glowsticks kring armen (två gula, ett blått, ett rosa) och konstaterade att de såg precis ut som Lady Lovelylocks hår. Jag älskade henne och hennes pixiesvansar när jag var liten (pixiesar är små djur med långa svansar som blir till slingor i hennes hår). Hennes kompisar FairHair (brunetten) och CurlyCrown (den rödhåriga) lever i landet LovelyLocks där såklart LadyL herself regerar. Där bor även den onda häxan RavenWaves (den svarthåriga!) med sina kammtroll (onda fula pixiesar) och hennes partner in crime Hårtuss. Landet LovelyLocks bjuder på ständiga äventyr, en god trollkarl vid namn ShiningGlory och en vacker prins dömd att på dagarna förvandlas till en hund. Förr önskade jag att jag fick se ut som LadyL, men idag tycker jag nog att RavesWaves är snäppet häftigare

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅÅåh! Jag hade helt glömt bort Lady lovelylocks! Oh my god vad längesen. Hihi! Jeessca, ska vi leka lady lavlylocks? :)
Puss!