måndag 25 februari 2008

holy macaroni!

Det nya håret har gjort något med mig (något annat än att jag känner mig som Kevins mamma i Ensam Hemma):

1. I förrgår klev jag upp kvart över nio (det var lördag) och bjöd min mamma på kaffe,
samt lagade pannkaka till mig och Petrus innan jag åkte till jobbet halv tolv.

2. Igår fick jag något slags ryck och helstädade toan, dammsög alla golv och våttorkade.
Samtidigt tvättade jag (jag diskade säkert också). Jag kan lova att städa i den här lägenheten är inget litet jobb!

3. Idag har jag fortsatt tvätta, lagat lunch och diskat bort efter frukosten.
Senare blir det handling på Ica Maxi, för idag är dagen då jag och Petrus officiellt börjar med delad matkassa.

4. Jag stiger upp tidigt, gärna vid tio, fastän jag skulle kunna sova till två.

Petrus undrade imorse var den gamla Sofe tagit vägen. Jag svarade att passpå, snart är hon nog tillbaka! Den lata, bekväma, seritittande, sjusovande Sofie.

1 kommentar:

Anonym sa...

vafan, jag skrev en kommentar men det kom inte fram.. aja

Du, det var inte en dålig frilla my ladie! Fan vad jag längtar tills jag kommer tll Umeå då jag får klä mig i mina egna kläder och komma ifrån vero moda stilen.. typ basictröjor :P

Ses snart, då kom jag med bullar och saft