fredag 28 september 2007

Förbannat dåligt humör

Vars kommer det ifrån, det dåliga humöret? Vänta, jag tror jag vet! Det kommer från mitt jävla jobb, ja! Nu är jag less. Less less less. Jag tänker åstadkomma en förändring snarast hade jag tänkt. Borde kanske styra upp ett cv för första gången i livet, eller vad tycks?
Mitt dåliga humör kommer nog delvis från min irration över mig själv och min brist på självdisciplin. Vare värt imorse att lägga sig och sova bort Bodybalance-passet jag skulle gå på? Nä, det var dte int. Jag var på långt mycket bättre humör klockan nio imorse när jag kom från jobbet än klockan tolv då jag vaknade igen.
Och inte finns det några lediga lägenheter till mig och Erika heller. Blir nog kvar här på ön ett bra tag. Jag trivs, dte är fint och mysigt och så, men jag skulle så hemskt gärna bo närmare centrum. Och så vill jag ha en cykel. En sån som Lisa har fått av sin pappa. Snälla ge mig....jag ahr ju jobbat hårt och varit snäll! Hm, det verkar som att jag blir tvungen att köpa den själv. Kan ingen bara ge mig nåt, sådär generöst? Nån med massor av pengar som tycker att jag varit snäll och duktig tillräckligt nu.

Håll i er nu, här kommer ett visdomsord: Det lönar sig inte att jobba hårt och vara duktig och ta vansvar, man blir bara straffad då.

Hejrå!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är nyfiken på att höra hur allt är idag! nu har jag länkat dig på min blogg! puss