torsdag 18 mars 2010

Tisdag ej fisdag - soldagstory of my life

Jag träffade min favorit-P3-metropolit i solen på Mariatorget. Han hade kaffe i en termos.
Han var glad och jag kallade honom Sulle.
Han kallade mig Tulle.

Tulle och Sulle var glada och lyckliga över ledigtisdag och värmde sina ansikten i solen. Tulle odlade fräknar så det stod härliga till, men jag tror ändå inte att det blev en endaste en.
Dock hade jag med mig egentillverkade sittunderlag av tidning och plastpåse, vilket var bra för stjärtar

Tulle hade med sig plastmuggar med djurmotiv. Sulle valde kossan. Se hur han muar på bilden, så passande

Kisse-mjaou och kossa-mu

Plötsligt kom ett moln. Tulle och Sulle blev ledsna och åkte på buss-sightseeing med bla 43:an och 66:an. Sen åkte Tulle till gymmet och Sulle han åkte till jobbet.

End of tuesday story

4 kommentarer:

Lina sa...

Vilken söt liten saga. Jag tycker vi ska ha en sådan dag vi med.

Kråkan sa...

Men så klart! Kom ba ner utan kompis så ska have the times of our lives!

Erika sa...

jag vill också dricka kaffe i solen med dig!

Kråkan sa...

Kom, bara kom!