söndag 21 februari 2010

Jag skulle vilja vara insnöad

Härom dagen berättade en anhörig till en dam på jobbet att hon varit insnöad i sitt hus på landet. Jag kunde bara stanna hemma i två dagar och vänta på att en traktor skulle komma och skotta ut mig, sa hon.
Åh, vad jag avundades henne! Tänk att få sitta i ett litet mysigt hus, med bara en massa härlig vit snö runtomkring och titta på stormen utanför fönstret medan man sitter inne framför brasan och läser en god bok, plöjer en dvd-box och dricker varm choklad med vispgrädde.
Åh, jag skulle verkligen vilja vara insnöad!

5 kommentarer:

mamma sa...

Jag tycker att du ska komma hem nu.Allt det där kan du få här hemma...vi kan elda upp i "lill" stugan så får du vara där.

Kråkan sa...

åh, det skulle jag verkligen vilja!

Unknown sa...

Ja fast tänk om mjölken blivit sur, boken visar sig vara skittråkig, den enda dvdboxen är "alla älskar raymond" och veden är sur så istället för eld så blir det bara en massa rök. Fatta paniken då!

Kråkan sa...

haha de där negativa tankarna tyder väl ändå på en lite väl depressiv personlighet? typ som jag när jag tränat - är alltid missnöjd och tycker att jag borde tagit i mer. emo_chick_86

Kråkan sa...

ps. jag skulle ALDRIG ha alla älskar raymond på dvd