tisdag 30 juni 2009

sol i sinne brun inne

Jag gjorde något igår, som var alldeles nytt för mig.
Jag la mig i skuggan istället för i solen. Hallå vadå vuxet?! Vuxenpoäng sjuhundra! Jag har även varit sjukt duktig på att smörja mig med solskydd (nästan som Elska) och har därmed icket bränt mig ett dyft under dessa dagar. Och jag är ju som bekant (eller som ni kanske kan gissa er till) en fräknig rödtott vars hud inte alltid kommer helt överens med sol. Dvs jag brukar bli sjukt röd och bränna mig, always, men icke. Hittills bara fått en lite mörkare hudtonen och typ sjutusen nya fräknar.
Heja mig!

2 kommentarer:

frida sa...

åh duktigt! Jag är ju sjukt sträng på det här med att smörja in sig, jag har ju typ skydd även vinterdagar. Jag och B har tillochmed redan använt upp en solsjyddsfaktorsflaska i FAMELYSIZE! Och det är ba juni!

Kråkan sa...

bra gjort! våga vägra hudcancer!