tisdag 2 september 2008

så satte hon ner foten med en rejäl duns

Som rubriken skvallrar om har jag sagt ifrån. Jag satte ner foten och visade att nej, här går gränsen. Jag kan vara tolerant, förstående och överseende. Ödmjuk. Men vissa saker accepterar jag helt enkelt inte. På en arbetsplats skall det finnas hänsyn, dialog och respekt. Här på min finns tydligen inget av det nyss nämnde.

Först kändes det jobbigt (jag kan ju så klart inte berätta om exakt vad som hänt eftersom jag jobbar som hemlig agent/personlig assistent), men nu känns det bara bra och jag är nöjd med min handling och mitt beslut. Jag har chefen i ryggen och även mina arbetskamrater.
JAG TOLERERAR INTE VAD SOM HELST.

Så, låt dig inte utnyttjas på din arbetsplats. Sätt ner foten om det behövs. Du kan bara vinna på det.

Det var dagens visdom.

3 kommentarer:

Anonym sa...

bra gjort!! vi hörs, så får jag höra hur det löst sig för dig. puss!

Kråkan sa...

ja, jag kan lova att det är en helt sjuk utveckling...

Anonym sa...

Good for you girl! :)