lördag 19 juli 2008

the I to the KEA

För inte så många dagar sedan åkte jag, min kära pojk och min mor på Ikea. Vad hände? undrar ni. Vad hände inte? svarar jag.

Det här hände i alla fall bland annat:
  • Vi såg en överkörd Järv (alternativt björnunge)*
  • Vi såg en bil som bogserade en annan bil i 90 km/h (= ej okey)
  • Vi köpte hela Ikea för nästan inga pengar
  • Mor drog ett ironiskt skämt om "dollar store" i stil med att där har dom mycket fräscha och fina grejer. Det tog ett antal sekunder inan jag förstod att det var ett skämt
  • Vi såg en halvdöd överkörd hund som (efter en hundraåttio med släpet) visade sig vara ett trasigt  bildäck

* Tyvärr sade min realistiska och jordnära far att järven/björnen ( bjärven? ) mest största sannolikhet var en grävling. Kul då ^^

Inga kommentarer: