torsdag 22 maj 2008

Skrivkramp?

Jag är ju sämst på blogga nowadays. Jag kanske fått skrivkramp. Fast det kanske bara får kallas så om man är fortfattare? Jag är inte författare men det är Bodil Malmsten. Om jag kunde skriva som henne skulle jag blogga hela tiden och typ enmiljonsjuhundrafemtiotretusen personer skulle läsa. Alltså på ett ungefär.
Hennes bok som jag läser just nu Det är fortfarande ingen ordning på mina papper är nästan lite som en blogg. Fast i bokform så man inte behöver bli less i ögonen av en dataskräm.

Dagarna går och min pärla står fortfarande (sen ett par veckor) ute i Nordmaling och ska bli repad. Först var det en drivknut som gick så far fick ta den hem på ett släp och sen var det tydligen rost som herrnsomhjälpermigförenbilligpenning sa behövde åtgärdas inför besiktningen. Suck. Så nu kör jag lillebrors rallybil. En liten skrutt-BMW som går snabbare än blixten och har låspiggar i form av dödskallar. Lite coooolt. På kvällen när det är lite trafik och ingen åker med, skulle man kunna tro att det satt en artonårig kille bakom ratten. Inte en tjugoettårig tjej som lyssnar på Whitney Houston.

Inga kommentarer: