onsdag 25 november 2015

New York City, baby!

Så här är jag nu. I 'the rotten apple' som snubben i telefonbutiken sa. 'Aren't New Yorkers just mean ?' frågade han uppmanande. Han var från Orlando, Florida - mindre storstad där gissar jag.

Jag bor i Harlem, på gränsen mellan east och west. Gentrifiering pågår - butiker och restauranger poppar upp - men det är fortfarande mycket misär. Igår när jag var på väg till mataffären hojtade en kvinna på trottoaren, till synes till ingen särskild: 'I know you smell death!'. Det är lite annat än Stockholm, Umeå, Nordmaling. 

Jag bor dessutom granne med en hel del olika protestantiska kyrkor. En för varje tycke och smak. Dessutom har jag scientologikyrkan runt hörnet och en annan kyrka som nu fungerar som lägenheter. Där vore det najs att få bo. Jag ska fota lite kyrkor och posta här, ok? Låter bra?

Nu ska jag värma lite pasta och skriva lite anknytningsteori för att sedan dra en sväng till närmsta HM, bara för att liksom. Har inte shoppat något alls här sedan jag anlände för snart tre veckor sedan. Förutom tre böcker då...hehe.

Igår promenerade jag i Central Park. Det såg ut såhär: 

Inga kommentarer: