torsdag 9 september 2010

höstisblekisgnällis

För ett tag sedan tänkte jag att jag är verkligen snygg nu! Solbränd fräsch hy och massvis med fräknar, rött hår som får mina gröna ögon att poppa fram. Snyggutansmink_86, helt enkelt. Idag vet jag inte om jag tycker så längre. Jag känner mig blek och ofräknig och som att det röda håret som fick mina ögon att bli så gröna och fina mest bara är dassigt. Detta, mina goda läsare, väljer jag att se som ett riktigt hösttecken, nu blir vi bleka och griniga igen allihopa! Heja hösten!
True story of our lives

10 kommentarer:

Erika sa...

Jag tycker du är snygg nu! Men jag förstår känslan jag känner mig sjukt blek nu.

Anonym sa...

Du anstränger ju dig att se blek och dassig ut. Så där ser alla ut 7.30 en måndagmorgon utan smink och nån gammal trasa på sig som man rykt fram under sängen när väckarn ringde. Med lite smink och kammat hår så skulle det se bättre ut. Prova får du se... I think!

Kråkan sa...

Erika: Tack!

Anonym: Självklart har jag ansträngt mig. Vore ju dumt att sminka sig och dra på sig snyggaste kläderna när man ska porträttera hur blek man känner sig. Tycker du inte?
Dessutom känns det här med brunkräm i ansiktet rätt omodernt. Jag tycker det känns lite tacky. Men det kanske funkar för dig?

Anonym sa...

Ja, men det är just det jag menar att du inte behövde känna dig så om du ansträngde dig att se lite fräsch ut. Och jag menade inte att du måste ha brunkräm på dig, det har inte ens jag. Jag skrev inte "ha brunkräm i hela fejset". Men jag menade att du skulle kunna försöka fylla i ögonbrynen lite och ta på lite mascara och kanske nån ögonskugga som framhäver dina ögon och testa så ifall det piggar upp lite. Försökte ge dig lite tips på hur du kan pigga upp dig istället för att stå och posera och anstränga dig att se glåmig ut för det gör det bara ännu värre. Du ville få det där till en negativ kommentar och därför blev det så.

Mirijam sa...

Åh vad jag saknar dig!! också ska jag få till ett litet hjärta...men då jag är som ny på det där med dataspråk så tar det lite tid... ... 3... nej, :) <# oj... <3 KÄRLEK!! :D

Kråkan sa...

Anomym: Jaha, men så fint av dig då. Dock avsäger jag mig härmed, vänligt men bestämt, från dina välmenande skönhetstips.

Mir: Puss på dig min älskling. Jag saknar dig med, men de vet du!

Niki Yrla sa...

Du ser ut som pippi långstrump här!!! (enbart positivt) <3

Kråkan sa...

tack niks!

Malin sa...

Jag tycker du är enormt vacker! riktigt avundsjuk

Kråkan sa...

Men, tack så mycket Malin!