måndag 6 juli 2009

Folkhjälte(?)

Nu har jag så himla mycket att skriva, var ska jag börja? Jag börjar med BM, och hur mina dagdrömmar på ett magiskt vis connectade med honom för att sedan - ja låt mig berätta!

Vi har nyligen fått en lista utanför tvättstugan där man kan se vilka nummerbrickor som hör till vilka lägenheter (alltså, vi har ett sånt där system med låsbrickor man bokar med) och man kan alltså numera se vilka som bokat när, ifall man skulle vilja skälla på någon osv, såsom grannar gör.
Vanligtvis är jag inte speciellt kändiskåt utav mig (förutom om jag skulle träffa typ MJ - extra stort nu eftersom han då måste va ett spöke - Johnny Depp, Gwen Stefani etc), men idag tänkte jag för kul att jag skulle kolla när BM hade bokat in sig nästa gång för att (fortfarande skämtsamt) boka en tid samtidigt (vår tvättsuga är liksom 2in1) som honom.
Jag ögnar igenom alla rader för både tvättstuga 1 och 2 (som alltså bor i samma rum) men hittar inte hans bricka förrän jag kollar på dagens datum, samma tid som jag bokat! Alltså: Jag och BM har helt omedvetet bokat samma tvättid. (Såg du det pappa? Avis?)

Lite fulliskratt börjar jag tvätta och tänker att han nog bara är lite sen. Men när klockan blivit 18.30 (tvättiden börjar 17.00) inser jag att han är en "sån". Dvs en man eller kvinna som INTE ORKAR TA BORT SIN BOKNING EFTER TVÄTT SÅ ATT DET SER BOKAT UT NÄSTA MÅNAD OCKSÅ FASTÄN DET EGENTLIGEN ÄR LEDIGT.

Ja, BM, jag säger då det! Detta trodde jag inte om dig.

/Besviken

4 kommentarer:

elsa sa...

Åh han är som jag!
Frågan är när han ska tvätta nästa gång i så fall, det kan väl inte dröja två månader? Eller har han egen tvättmaskin o är det så att hans lås har suttit där i flera månader, ja kanske år?

Kråkan sa...

Ja kommer ju att hålla ett vakande öga på hans låsmodul (haha heter det så eller hittar jag på? låskolv kanske?)

Maria sa...

Haha. Du tror inte att han kan ha fått en kodad tvättbricka? Han kanske liksom har varit förföljd av grannarna i trapphuset tidigare.

Kråkan sa...

Nej det tror jag inte! Och jag ignorerar härmed att du hävdar att jag är en stalker